Handelshögskolan i Europatopp inom reklam

Handelshögskolan i Stockholm är det mest produktiva lärosätet i Europa inom reklamforskning, visar en färsk studie från Journal of Advertising.

 

Tidskriften placerar Handelshögskolan och dess Center for Consumer Marketing på trettonde plats i världen samt på en delad första plats i Europa, tillsammans med University of Amsterdam.

Studien rankar Micael Dahlén, professor i företagsekonomi vid Handelshögskolan, som nummer tio i världen bland de individer som utmärker sig inom reklamforskning.
– Reklamforskningen vid Handelshögskolan är både okonventionell och visionär. Istället för att titta på hur reklam och marknadskommunikation ser ut idag, ser vi på hur den kan komma att se ut i framtiden, säger Micael Dahlén i ett pressmeddelande och fortsätter:
.
– Vi arbetar mycket nära företagen, vilket ger oss ett bra underlag för att utveckla synen på marknadsföring och utmana etablerade antaganden. Ett bra exempel på detta är att vår forskning ligger långt fram avseende nya medie- och kommunikationsformer, så som guerillamarknadsföring, UGC (user generated content), brand communities och finansiella signaleffekter.
.
I början av oktober lanserade Dahlén sin senaste bok Nextopia.
Annonser

Etiketter: , , , , , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: