En identitet för ett nytt varumärke

Som jag tidigare skrivit har jag under den senaste tiden haft anledning att titta lite närmare på ett företag inom charkuteribranschen. Häromdagen publicerade jag visionen, missionen och affärsidén. Här är delar av den varumärkesidentitet som jag mejslat fram. Det hela hänger samman med de trender inom konsumtionen som jag publicerat.

 

Kärna

Goda charkprodukter med gott samvete.

 

Värdeerbjudande

Funktionellt: När jag köper charkprodukter från X vet jag att jag får bra kvalitet.

 

Emotionellt: När jag köper produkter från X känns det bra att veta att det är lokalt producerat och att en del pengarna går till lokalt välgörande ändamål.

 

Självuttryckande: Jag är en människa som gör medvetna val.

 

Relation

X är en engagerad vän som alltid bryr sig om mig och min närmiljö och gör mig till en bättre samhällsmedborgare.

 

Varumärkesposition

Du kan alltid lita på att X ger charkprodukter till god kvalitet och gör dig till en bättre samhällsmedborgare.

Etiketter: , , , , , , , , , , ,

Kommentera

