Matchen om U21-EM i Borås går vidare

För drygt två veckor sedan lät hamburgerkedjan Max en omröstning avgöra om de skulle hålla stängt under U21-EM på Borås Arena, ett krav från arrangören UEFA. Max fick ett rungande gensvar. Av 22 000 röstande ansåg 93 procent att de skulle stå på sig, vilket kedjan också gjort, och hålla restaurangen öppen.

 

Kritiska röster har väckts från olika stakeholders, samtidigt som Borås kommun dragit lärdom av händelsen och ska nu omförhandla kontraktet med Max.

– Så att vi inte hamnar i samma situation någon mer gång, säger Hans Forsman, fritids- och turistchef i Borås kommun till Borås Tidning, BT, i tisdags.

 

I dag har Svenska fotbollsförbundet möte för att utse arena där de fyra matcherna ska spelas. Och i dag berättar Max under rubriken ”Matchen som kan få ett lyckligt slut – om UEFA vill” sin version för Boråsarna i en helsidesannons i BT.

 

Annonsen inleds med följande text:

”Den 1 april ringde Borås Tidning till oss på Max och berättade att vi var tvungna att stänga vår restaurang på Borås Arena under U21-EM. Detta på grund av att McDonalds är UEFAs huvudsponsor. Först trodde vi att det var ett aprilskämt.”

 

Max har sedan, enligt annonsen, erbjudit sig att stänga alla matchdagar, tre timmar före matchen, under matchen och en timme efter matchen och täcka över reklamskyltar vid arenan. Max ska också ha tackat nej till ersättning från Borås kommun.

 

Det är bara att hoppas att matchen får ett lyckligt slut. Men att detta är sommarens pr-kupp i Sverige, det står redan klart.

Annonser

Etiketter: , , , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: