HM visar sitt ansvarstagande på youtube

I dag lade H&M ut filmer på youtube som ska visa på företagets ansvarstagande. Filmen ska vara i tre delar, även om jag bara lyckas hitta två.

 

Tidigare i år, under min praktik på medieanalysföretaget Cision, analyserade jag vad som skrivits om de svenska börsbolagen om CSR-frågor under 2007. Då konstaterade jag följande:

 

H&M får mest och balanserad publicitet. Det är inte helt oväntat att H&M är det bolag som får störst publicitet. Det är också det bolag som får den mest balanserade medievinklingen av alla bolag. En del av förklaringen kan vara att H&M inte förekommer i lika många listor som generellt skapar positiv publicitet. H&M är också det bolag som befinner sig närmast konsumenterna.

 

När detta läggs ut fungerar inte länkningen till youtube. Därför lägger jag även in direktadresserna.

Our responsibility part 1

 http://youtube.com/watch?v=K7wu9ycGcHE

Our responsibility part 2

http://youtube.com/watch?v=cD8dna20gOA

 

Annonser

Etiketter: , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: