Relationer bygger på förtroende

Den grundläggande byggstenen i en relation är förtroende. Förtroende i sin tur bygger på ord som ärlighet, tydlighet och integritet. Och det är med detta som utgångspunkt som relationsmarknadsföring rimligen bör utgå. Eller som David Meerman Scott, författare till succéboken The New Rules of Marketing and PR, skrev: People want authenticity, not spin.

 

Det är en av anledningarna till varför ICA:s relationsbyggande såpareklam kan tjäna på att byta inriktning och tonalitet, som jag varit inne på i flera tidigare inlägg.

                                          

En, enligt mitt tycke, alldeles förträfflig reklam som uppfyller förtroendedelen är IQ:s kampanj tillsammans med Sveriges åkerier där anställda lyfts fram som ambassadörer för kampanjens budskap. Kampanjen verkar för ”smartare förhållningssätt till alkohol”. Kampanjen har även ”rullat” som tv-reklam.

 

Green Cargo är ett av de företag som ingår i kampanjen, som dessutom faller inom ramen för corporate social responsibility, CSR.

Annonser

Etiketter: , , , , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: